Vindarna växlar

måndag 11 april 2011

Krukor - Etiketter min geniala idé?

Jag har kläckt en idé, sa jag till G., "Visst är det väl toppen?"
Jag spetsar öronen, svaret var ett tyst  "Mmmm."
Jag gav mig inte - "Jag kanske ska patent på det?"

Nu blev han starkt oroad, nu fick jag hela hans uppmärksamhet.  Svaret var att han inte tyckte det var så toppen som jag tyckte.

När jag tidigare har märkt frön och blommor, med typ glasspinnen jag stoppat ner i jorden - försvunnit.
En lång etikett att hänga på en växt går väl bra, när växten orkar hålla den.

Att klistra etikett på krukan har jag inte heller någon bra erfarenhet av.

I plastkrukor och de små fyrkantiga "krukor" eller vad de kan kallas, har jag gjort ett litet hål i och så har jag en liten snörbit och en skriven lapp på. Helt genialt tycker jag själv, men förstår att det bara är i min egen lilla värld som det är bra.


Här har Lottas vita lilla Tobaksplanta fått egen kruka med namn och datum,



Alla sätt är bra utom de tråkiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar