Vindarna växlar

lördag 9 april 2011

Pensé - årets första hos oss

Nu våras det och jag har kommit fram ur mitt ide, vintern har varit lång och kall med halt underlag, jag har helt enkelt varit rädd och ge mig ut.
Men nu..... härligt skiner solen, visserligen visar mig fönster som behöver tvättas, men det stör mig inte så mycket. Kommer dag, kommer råd.
Våren är här....

Vi har en blomma som är ett måste varje vår, blomman är PENSÈN
När Vår Herre gör en blomma, så är det något  han lyckades bra med när han gjorde penséen.

den 6e april ärende till Slussen, köpte 2 Pensé plantor, men vad jag väljde innan jag bestämde mig. 
Det är svårt att välja för alla är så rara.



 Det lilla ansiktet ser kinesiskt ut tycker jag.


'
2 plantor i en kruka våra första penséer för året.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar