Vindarna växlar

torsdag 19 maj 2011

Sommaren börjar bli uppackad

Nu börjar sommaren "ta form" hos oss.  Idag 17 grader, lite grått.
Krassen växer för var dag. De små tobaksplantorna från Lotta, verkar ha stannat i växten. Penséerna de underbara tittar med sina små "ansikten" nyfiket vad som sker runt om. Jag plockar bort vissna, min gamla farmor sa alltid, "Sköt om och plocka bort de vissna, så kommer det fler och fler" jag har kvar det i minnet och varje morgon så plockar jag bort de vissna. En underbar liten blå Pensé med lite krus i bladen njuter jag extra av.


Den ensamma Tulpanen som skjutit upp på sin alldeles egna plats, beundrar jag,  Ninas katt har släppts lös igen efter att varit nerpackad.
Hammocken är på plats, och Molly tycker att sommartid är bra.
 Molly håller ensam Tulpan sällskap

Ninas katt på plats

sommaren packas upp

och Molly är glad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar