Vindarna växlar

tisdag 8 maj 2012

Mer och mer och mer kommer till...

år 2012


Solen framme, lite småkallt, kofta på.
I går monterade Gösta ihop en stol, vi köpte den på hösten 2010 Bauhaus, på rean, den har stått ihop plockad i källaren. 
Så i går kom den upp och vi märkte att vi köpt en dålig stol. 
Väldigt dålig i fogar. Inte som de utemöbler som fanns förr, annars är det vi som haft otur med köp, och fått en "måndagsstol".
Vet med mig att jag spar på saker, lite för mycket saker,
för jag tycker det är synd att kasta om det är användbart.

Kanske kommer det till användning, resonerar jag med mig själv.

Så var det med en gammal soffa som vi gjorde oss av med men plymåerna var fasta och bra, då stack det fram igen... synd att kasta.
Så idag hämtade jag upp ett par. 
Stolen fick lite för stora dynor, men man sitter kalas i dem. 
Stolen blir högre vilket passar oss som är äldre.
Sen är det då Molly och pall-landet. Nu har jag ställt ett fat där, och Gösta har satt upp för att skydda Pionerna som börjar skjuta upp.

På vår lilla trädgårdsplätt har vi begränsat med utrymme så pall- landet måste står där det står. Få se om hon hejdar sig nu.

Så har jag sått igen, men vad ska man förvara,
några tidigare som står inne har ränt iväg som små sytrådar, så de är inte mycket att hoppas på.
Nu har jag typ kundkorg, blir det regnigt 
och kallt så är det bara att lyfta in.

Nu blir det inte mer utomhus idag, 
för snart kommer "Hem till gården" då blir det film med en kopp kaffe.
Sen mot kvällen kommer en dotter som bor långt ifrån oss, hon ska sova över. 
Läser du C. dessa rader så säger jag "Det ska bli så trevligt att ses".

1 kommentar:

  1. Så vacker stol & hoppas Molly hejdar sig!
    Härligt med besök av dottern,ha det riktigt gott/Kram från mig i solen

    SvaraRadera