Vindarna växlar

söndag 25 augusti 2013

Blandat om katter


Natt med katt 
Caj Lundgren ”Kajenn”

Den katt jag bor hos är ett djur
Som saknar vanlig sängkultur.

Tvärs över mina båda ben
Förvandlar han sig till en sten.

Går i bivack på vänster arm,
Övernaturligt tung och varm.

Man få en boa som sin hals
och sover inte mycket alls.

Belamrad med ett pälsklätt klot
Insomnar dock min högra fot.

Av detta har jag lärt mig att
Jag är en möbel för in katt.



Katter är märkliga varelser, Mer ryms i deras huvuden än vi kan förstå.
”Sir Walther Scott”


Lilla katt, lilla katt
Lilla katt på vägen.
Vem är du? Vem är du?
Jo, jag är allt min egen.
”Piet Hein"




Varje katt är ett original och ett mästerverk.

”Okänd”






Den minsta lilla katten är ett mästerverk  Leonardo da Vinci 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar