Vindarna växlar

fredag 15 april 2011

Det blev en Tulpanpelargon

Grattis på din 82 -års dag, så började morgonen,  när jag väckte G. med kaffe och  en blomma.

En krukväxt, jag vet att han gärna vill ha det, han brukar säga att det räcker så länge, och visst är det sant, hela sommaren lång kunna glädjas åt en födelsedagspresent.
Det går ju bara när man fyller så här i sommarens första skälvande.

Det blev ingen Pelargon "Gösta" det fanns ingen i min närhet som sålde det.
Jag köpte en annan sort, en Tulpan- pelargon.

Den var utnämnd till Årets Pelargon 2008.

Den är söt med sina tulpanliknande blommar.
Den bör stå under tak sa mannen till mig som sålde den, 
annars kan regnet bli kvar ini blomman och förstöra den.


Den lär vara tacksam och lär ska blomma flitigt
nu ser den ut så här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar