Vindarna växlar

måndag 7 maj 2012

Hej vädret....

Jag öppnar fönstret och tittar ut 
 "Hej vädret, här är jag, hej vädret här är jag, solen skiner idag, hej vädret,här är jag, solen skiner idag.. (från Flyg lilla fjäril)


Vädret är ju alltid något som intresserar. Vi har termometrar och så har vi haft "vindtuta"  "vindstrumpa" eller vad den kan heta, vi kallar den vindfågel, den har varit så fin, så brast fågelns kropp, materialet tunnt och skört.
Hade inget tyg som passa, men snörpte ihop en "strumpa" tills jag finner något bättre.


Så fin har den sett ut.


Dagens vindfågel i väntan på ny dress.

Nu börjar den lilla trädgårdsplätten bli full, vår sköldpadda från Madeira som köptes där 1980 har blivit lite till åren.
32 år och fin fortfarande, och den bara måste få komma ut i sommaren.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar