Vindarna växlar

lördag 5 maj 2012

Vårt växthus börjar bli slitet..

Växthus vore inte fel att ha, men när inte plats finns för det, så har vi "rättat mun efter matsäck" en "bubbla" som växthus har vi. 
Den har funnits med i så många år, nu börjar den gå mot sitt slut, kanske kan den hjälpa ännu ett år de växter som nu ska vänja sig med utelivet.


I hoppfällt tillstånd så tar den ingen plats, en mycket bra uppfinning, men det verkar inte finnas något liknande idag, tyvärr.
Så det blir att tejpa och laga så vi får ha den så länge som möjligt.


En pelargon har flyttat in, men vi var tvungna att lägga in lite stenar för att hålla det på plats, solen är framme men det har börjat blåsa så det kan ju blåsa omkull annars.

---
Klockan är ni 18,45
växthuset fick plockas ihop.
De blommor som ställts in fick komma tillbaka in igen,
9° och blåst, kraftfull blåst, som tar allt lätt med sig.
Grannens två grillar var ingen konst för blåsten 8 m/s V att välta


Bara hoppas att söndagens väder blir lite bättre.



2 kommentarer:

  1. Hej MB...såg ditt inlägg på FixaDinBlogspot alldeles nyss och blev lite nyfiken på dig. Vad kul att du bloggar, jag känner ingen i din ålder som gör det...strongt att du ger dig på det tekniska vidundret kallat dator hehe. Jag kommer nog att titta in här fler gånger..jag har varit på blogger tidigare men fick en massa problem med design-sidan pga att dom har gjort en uppgradering. Så tills vidare bloggar jag på Word Press. Som jag inte tycker är lika enkel som blogger men får duga så länge..så fort blogger funkar igen så flyttar jag nog tillbaka. Vad smart med en bubbla! Jag har aldrig sett en sån. Jag bor i lägenhet så det finns inte mycket utrymme för att odla mer än det jag tycker bäst om. Så idag ska jag sätta ut tomaterna i varsin kruka på balkongen (som är inglasad), jag har basilika, persilja och gurkört också och paprikan börjar komma nu . Jag tycker det är så härligt med fräscha grönsaker som man drivit upp själv. Ha en fin söndag. Kram från Babbi

    SvaraRadera
  2. Hej "Tanten" säger jag som såg din Presentation i Fixas Forum,så spännande din blogg är & så vacker,otroligt fina foto!

    Önskar dig & de dina en underbar Söndag!
    Jo,föresten vilken otroloigt smidigt litet Växthus - supersött-

    SvaraRadera