Vindarna växlar

söndag 6 maj 2012

Idag har vi innedag, det frestar inte att vara ute. Jag har rotat i källaren, och vad samlar man inte på? 
Jag är som ekorrarna, samlar och spar.
Ett gammal fat, som har en spricka.
C. du som är intresserad av gammalt porslin, 
det här är väl lite till åren.



Den har ju en spricka på, 
nu kommer den att få stå med krukor på.
2 mindre krukor kan samsas på det.
En händelse i går, och kameran hann inte med.
På kolonin finns det fåglar av olika slag,
och när G. kommer till kolonin, så möts han av småfåglar som blåmes och talgoxe, sen finns där rödhake, koltrast, skator, hackspett.
Så igår när han höll upp sin hand med jordnötter till småfåglarna, kom en hackspett lugnt o fint och hämtade en till sig.
Det är häftigt.
Men ingen kamera med så det får bli vår egen hackspett i stället.




1 kommentar:

  1. Hej Margita
    Många "tanter" har jättefina bloggar, och kan en hel del, så det har inte med ålder att göra alltid. Det är jag som inte har lärt mig några grunder, och då blir det därefter. Jag tittade in hos dig, vilka vackra blombilder du har gjort. Jag hälsar nog på mer hos dig.
    Ha det så gott
    Margit

    SvaraRadera