Vindarna växlar

söndag 3 juni 2012

Kasta inte sten...

Kväll och jag ska snart träffa Jon Blund, 
Dagen har varit nyttig,  om man nu kan kalla det nyttigt att sy sig ett linne.
Vädret har inte lockat att vara ute i.

En gång, det var för länge sen, kommer jag ihåg att vi var några som diskuterade om vår värld skulle bli bättre om kvinnor fick bestämma,
samtalet började om krig, vi var alla överens om att jorden skulle se annorlunda ut, till det bättre, om kvinnor styrde.

Idag kan jag le åt mig själv och de andra hur naiva vi var.

Världen skulle inte se ett dyft bättre ut om kvinnor bestämde.
Idag läser jag om  IMF-chefen (Internationella valutafonden) 
Christene Lagarde
hon är i vad man säger mogen ålder,  men mogen ålder är ingen garanti för klokhet.
OK, kunnighet och skicklighet måste hon ha eftersom hon fått den posten.

Men ruskigt obehaglig, hon lär ha kritiserat grekerna för att de inte betalar skatt.

Kasta inte sten i glashus
Kvinnan själv betalar ingen skatt, 
hon tjänar ca fyra miljoner kronor om året.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar