Vindarna växlar

lördag 2 juni 2012

Hur är min lukt??

Dagsregn, syrenernas grenar hänger långt ner, de är tunga av regnet.
Små plantor väntar på att komma ut, 
men att sätta ut dem i regn,blåst och 7° känns inte bra.
Inte kunna känna syrenernas doft är synd, 
blomningstiden är så kort, 
hoppas vädret lättar för annars så hinner jag inte 
med att sniffa på dem.

Läser om forskning som jag har svårt att ta till mig.
3 åldersgrupper- fick en t-shirts var som de fick sova i 5 nätter á rad. Hur det var på dagarna om de duschade, jobbade står inget om. Däremot står  att 41 personer i åldrarna 20-30 år av bägge könen, fick sniffa på dessa t-shirts, hur många t-shirts de fick lukta sig igenom, står inte heller.

Men utifrån det här har det gått ut som en forskarrapport. Deras hemsida handlar om grundläggande forskning för att förbättra folkhälsa och livskvalite.
Den forskningen låter tunn för mig.

Våra husdjur känner nog igen oss på våra dofter, troligen så är lukten olika så olika från person till person så de kan urskilja oss lätt. 
Tänk om alla människor i min åldersgrupp luktade likadant, 
då skulle vår Molly bli lite vilsen, 
det bor många äldre i området.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar