Vindarna växlar

måndag 10 september 2012

En runda till stan

sommaren 2012
Idag har jag varit till stan, ett tandläkarbesök. På väg därifrån så såg jag utanför en affär, ytterhöljen till krukor, av plast.
Minnena kom, för lång tid tillbaks hade vi två i samma modell i vitt,
de här var i svart.
Nedsatta till halva priset, nostalgi, tankar på dåtiden kröp fram. 
Minns att en sprack av ålder, och den andra fick komma ut och stå på ett bord med en pelargon i, tills den sprack. 
I minnesbanken försökte jag framkalla hur länge sen det kunde vara. 20 - 30 år? Mannen i butiken fick sälja till mig, inte så att jag vet var jag ska ha dem, bara känslan av förr som fick mig att längta tillbaks i tiden.


De kommer från ges.gesch - design H&O 



På väg till T-banan så passerade jag en bil, upp med kameran.  "Ögonfransar" på en bil måste fotas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar