Vindarna växlar

måndag 10 september 2012

Krasse nu och till nästa sommar

2012

Krasse
Sommaren tar slut,
Snart är den ett minne
att spara i fickan till nästa gång.
Den vill bara vila
en stund därinne
till nästa års glada sommarlovssång.
Jag tänker på allt jag planterat och sått,
på lök och rabarber (och kålmaskfilur).
Visst är det sorgligt att sommaren gått,
men än blommar Krassen -tänk vilken tur!
från Majas lilla gröna av Lena Andersson


Visst är det tur att Krassen blommor, jag försöker alltid att så Krasse, för den och Ringblommor hör för mig sommaren till.
Nu har jag skördat frön från vår Krasse, lite då och då har jag hämtat frön till nästa sommar, nu börjar den blomma slut, den har klarat mycket regn.


Så här fint kan en liten snäcka vila, i Krassens famn och njuta av den fina doften.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar