Vindarna växlar

söndag 1 april 2018

Terapi 1 - läsning

27 dygn sen jag ramlade, det är ännu svårt och jag har stort besvär att röra mig.

Då har jag läsningen som ett sällskap, ett sällskap som låter mig uppleva vacker natur, dofter. Författaren kan förmedla, lyckas få mig att vara där på Shetlandsöarna en stund. Samtidigt får jag använda  tankar på att fundera ut vem som är mördare.

Jag har nu läst 7 böcker av Ann Cleeves om det vackra Shetland och polismannen Jimmy Reeves.

Nu håller jag  på med den sista boken "Tomma Luften" Kommer med säkerhet att sakna den naturen som jag lärt känna, poliserna och känslor runt allt.
Så jag läser bara ett kapitel i taget, suger så länge jag kan på den goda karamellen.


Så tacksamt att jag har ögonen i gott behåll, att jag kan få tiden att gå, att jag kan glömma en stund mina besvär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar