Vindarna växlar

fredag 6 maj 2022

Basiliom

 Idag ska jag till stan och hudläkaren, jag var där i går och två "historier" frystes ner, kväve, sa hon. Någon typ av växt som bör tas bort. Står i min journal

Jag läser vad läkarna skriver i journalen, då känner jag bryr de sig eller ej, har de satt mig på sin svarta lista-

Jag har fått så mycket konstiga "växter" överallt, tre basiliomer som opererats bort tidigare, alla i ansikte. och idag ska den fjärde tas bort, bara hoppas att läkaren lyckas med att få bort allt. En fick jag operera fem gånger, och det har gjort ärr och huden är tunn och fjällar.

Alla läkare som jag mött angående ansiktet, säger ungefär samma sak, din generation solade för mycket, Läkaren igår frågade om jag varit mycket i solen.

Jag säger nej, tänker på alla som nu åker till sol och värme, och kommer hem som pepparkakor. Jag tror inte att min generation var värre på att sola, kanske är det så att det finns mer solcremer nu.

För två dagar sen gick jag ut på lilla trädgårdsplätten och såg den fina pensén i blått och vitt, helt förstörd ut, mitt samvete steg hur hade jag kunnat glömma den?

                                Vatten gör underverk

Strax intill en ensam tulpan som trängt sig upp mellan två stenar.


Försvarar mig själv, jag kan inte öppna någon dörr, förrän någon av  grannens två katter smiter in. Tycker om katter, men jag är rädd att jag kan ramla, min balans är dålig, och ena katten springer runt benen på mig.

Så jag undviker så mycket jag kan att öppna dörrar. Tråkigt att det är så, nu är en härlig tid, när allt kommer till.

Kväll och jag är genom trött, tur och retur resan gick bra, ingreppet gick bra, fem stygn,inte så stort. Hoppas att allt kom bort.


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar