Vindarna växlar

torsdag 24 maj 2012

24 maj - Grattis på din födelsedag...

år 2012


  Kära Dotter - Grattis på födelsedagen.
I morse satt vi utanför och fika, och talade om dig, 
minnena strömmade. 
Synd att vi bor så långt ifrån varandra att vi inte kan träffas.

Framför köksfönstret blommar Förgätmigej
 vi har aldrig haft så mycket av dem förr som vi har nu.


när man har levt ihop så har man många minnen att dela.
Du och jag har ett bland många - ett Förgätmigej minne.

Du är född i en månad som det sprakar om, 
allt föds på nytt i naturen, 
det går så snabbt att man knappt hinner med.

Du är likadan det sprakar om dig, du är verkligen ett majbarn.

Du är även den bästa dotter jag kan tänka mig.
(Förgätmigej blommorna satt igång mig på det här)

Jag önskar dig allt gott. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar