Vindarna växlar

måndag 28 maj 2012

Alla får inte lycka...

En gråare sommardag, lite blött som faller.
Innedag. En rygg som är svår, blomstersalva på.
Jag har "hittat" en salva som jag använder på min knän så fort de blir för svårt, nu har även ryggen fått smaka på den salvan.
Jag har plåster på mot värk, till det Alvedon, när ingen hjälper så blev det försök nu med Blomstersalvan.

Hos många växter finns det ju hjälp att få.

Jag vill visa en bild på den lilla kvist av Rhododendron jag klippte bort av misstag,
knoppen låter sig inte hindras av det, den har nu börjat vika ut sig.

När vår skapare eller vilken kraft det är som har åstadkommit allt det vackra, det märkliga, till lycka och glädje för oss, för hur skulle det vara om vi inte hade natur, och djurliv.

Så läser jag om det fruktansvärda i Syrien, 
vad är det för människa som styr och låter allt detta ske??

Jag undrar över hur står det till med denna man som nu är president i Syrien, vem är han?
Basher el-Assad - 47 år.

Hur många med mig ställer sig den frågan. 
Många har svar, jag försöker söka för att få svar och begripa.

Läser att han studerat medicin vid universitetet i Damaskus och började sedan  arbeta som läkare på Syriens största militära sjukhus, han gifte sig med en brittisk muslim som är född i London, 
hon är född 1975, och har tre barn.
Jag fattar ingenting, studerat till läkare, 
och nu låter sina styrkor döda oskyldiga. 
Jag fattar ingenting en kvinna som växt upp i England och bör ha med sig vissa värderingar om människors värde. 
Hon shoppade för fullt i England, medan hennes folk förblöder.
Tre barn vad fostras det till?

Protester, inget hjälper. 
Hörde att även Ryssland satt ner klacken nu, det var på tiden.
Tänk koncentrationsläger, tänk all smärta. 
Det kom fram mer och mer i efterhand, 
nu vet vi vad som sker, tack vare tekniken

Nu vet alla länder om, att de som lever i Syrien lider, 
då måste det ageras nu.
Alla människor på vår jord borde få leva i fred och ro, 
kunna glädjas åt de under som naturen ger, 
och inte varje stund behöva känna rädsla.



"Varför skola mänskor strida,
varför skall det flyta blod.
Varför skall så många lida
blott för någras övermod."


1 kommentar:

  1. Väldig bra skrivet....

    "När vår skapare eller vilken kraft det är som har åstadkommit allt det vackra, det märkliga, till lycka och glädje för oss, för hur skulle det vara om vi inte hade natur, och djurliv."

    /Kvällskram från mig!

    SvaraRadera