Vindarna växlar

tisdag 29 maj 2012

Köp 4 lämna tillbaka 1, få en ny ...

Bryr jag mig om vad andra tycker? 
Ibland gör jag det, ibland tycker jag att andra har bekymmer som de inte behöver ha.
Tänkte på det idag när jag har suttit på en stol utomhus och gjort rent krukor.


Jag satt på en stol på kolonin och ansade lavendel, 
ett äldre par gick förbi, från ett äldre par tycker jag man borde kunna förvänta sig "hålla tand för tunga" mannen småskrattade och frågade om jag var bekväm av mig eftersom jag satt på en stol invid landet. 
Min första tanke var då, är de utan krämpor, kan de böja sig ner och rensa mm så han inte förstår.
Min andra tanke var dum människa.
Svarade honom att jag var bekväm av mig.

Idag har jag suttit på stolen och jobbat för då klarar ryggen sig bättre, det skulle vara så lätt att bara ge upp, men då missar jag så mycket av det som jag gillar att göra.

Läste något smart om blomkrukor. 
En stor växtkedja har erbjudande till kunderna.
De planterar i en  
blå kruka
bilden från växtkedjans hemsida

Om man handlar 4 växter i den blå krukan och lämnar tillbaka dem, får man en ny växt i en blå kruka, och när man sen köper 3 växter till och lämnar tillbaka den man fick + de tre andra så får man en ny växt osv osv
Det är smart, för krukberget växer.

Kan man tro att det här enfärgad Petunia?
Pollen i dag med överallt.

1 kommentar:

  1. Ja,det är inte klokt egentligen hur vissa kan uttrycka & bete sig :(
    Själv är jag relativt ung men har dolt handikapp bla & dålig kraft så jag vet hur dumt personer kan vara/Kram från mig i solen

    Mmm...Nu är det mycket pollen i luften & om det tycker vi inte!

    SvaraRadera