Vindarna växlar

fredag 18 maj 2012

Katter som är så rara...

Jag är lite skrockfull av mig. 

Mycket av det lärde jag mig som liten och det har fastnat.
  • lägg inte nycklar på bordet det lärde jag mig tidigt, det skulle vara otur med det
  • inte gå under stegar heller, det skulle kunna ge otur i flera veckor
  • spotta tre gånger eller säga tvi-tvi-tvi om en svart katt går över vägen där jag ska gå fram
  • en krossad spegel, och det blir sju års olycka
  • fälla upp ett paraply inomhus skulle jag aldrig göra, vad som kan hända mig vet jag inte, men något oturligt blir det nog av det
  • skulle jag råka döda en spindel då blir det regn dagen efter
  • ta inte in ljung för då dör någon, det här med ljung har fastnat hos mig, när torgen prunkar med vacker ljung så kan jag inte köpa, det sitter så djupt inom mig, så jag vågar inte ta risken
  • däremot tror jag inte att siffran 13 för otur med sig, jag gifte mig den 13e och det har fungerat bra i 61 år
Så hände något i dag, en söt liten bok om katter kom i min hand, 
den här bilden fanns med

Tur att jag är mest hemma på nätterna och att det inte finns några vita katter i mitt område
för vad skulle kunna hända mig annars?

1 kommentar: