Vindarna växlar

fredag 15 juni 2012

Du höjer upp mig...

Ny dag, solen framme, men mitt innersta är inte soligt. 
Något, vet inte vad, gör mig trött o vemodig. 
Jag försöker pejla orsak, vet inte, det bara är så.

Reklamen på TV där "Loa Falkman" sjunger på dopet, har satt avtryck inom mig, inte så att jag flyttar mitt bredband, utan mera att jag måste få lyssna till sången.
Så jag lyssnar på Josh Groban när hans sjunger
"You Raised Me Up".

somliga melodier berör mig djupt,  och det här är en


enkel översättning
Det finns inget liv, inget liv utan sin hunger, 
Varje rastlöst hjärta slår så bristfälligt.

Men när du kommer och jag är fylld med förundran
Ibland tror jag att jag skymtar evigheten.

Varför går man ner i moll fast dagen idag liknar dagen igår? 

Bara trötthet, seghet, känns fast ljuset strömmar mot mig, 
mannen vid min sida ser att jag är trött och ledsen, och han har smekt min kind, och jag känner som i melodin.

Du höjer upp mig mer än jag kan vara.

Jag är lyckligt lottad som har någon nära mig, någon som ser mig. Någon som bryr sig.

Nu måste jag se till att Fånga Dagen, inte låta den gå till spillo, det är lätt gjort när trötthet, sorgsenhet, smärta trycker på, jag vet inte något om morgondagen, kanske något sker som gör att det ser helt annorlunda ut, och jag inte kan göra något åt det.
Därför måste jag
Fånga dagen -  lita ej på morgondagen.


1 kommentar:

  1. Jag blir så rörd & berörd av ditt inlägg,jag förstår precis vad du menar & känner i mitt ♥
    /Kram till dig!

    SvaraRadera