Vindarna växlar

torsdag 7 juni 2012

Typ kudde till Molly

Bra väder i dag, vi har varit till second hand och gjort av med lite grejer. Jag har varit optimist, hade en så snygg klänning från Gudrun Sjöden som har blivit liggande, mitt omfång har blivit lite hmm större, och det är så svårt för mig att gå ner i vikt.
När det väl var gjort så var det OK för jag vet att jag inte skulle kunna ha den mer.
När jag nu huserat i källaren i flera dagar så hittar jag många bortglömda saker
Halvfärdiga handarbeten, jag håller på med något, så kommer en idé om något annat och så lägger jag undan för att sen ta tag i det.

För många år sen så tillverkade jag, sittdynor
Nu hittade jag en längd ihopsydd, behövde ingen sittdyna, vad skulle jag göra med det?
Ett par ögon, en liten mun. Så fick jag det till en orm, en snäll orm, ormar i allmänhet ger mig känsla av obehag.

Utanför vår dörr har vi en gammal blomlåda som blev en kattlåda.
 En låda som Lotta´s Faffan och Ingrid´s Missan också gillade.

Nu finns bara Molly kvar.
Och nu har Molly fått en den att vila sitt huvud på 
när hon lägger sig i lådan,






1 kommentar: